torsdag 5 mars 2009

Memories -Korp SM 02/03

Detta utspelade sig på den tiden jag skulle vilja kalla "mellan licens-tiden". Flera av oss hade spelat tidigare och skulle senare spela igen men just nu så var ingen (i alla fall nästan ingen *host host* eller vad säger du Rhöös ;) ) licenserad för stunden. -Vad får man göra då? Jo, spela i korpen! :)

Vi fick nys om korp DM i Nyköping och det tyckte vi lät skoj. Drog ihop ett gäng flickor och for iväg.

Jag och Lisa -stabilt backpar!
(det är faktiskt sant :-O)

Delar av laget på läktarn
Sara, Johanna, Becca, Lisa, Rhöös, Therese, Ida
Eric (och Jånas som inte är i bild) var med som gropies

Tackar för matchen!
Det var ju bara en liten detalj vi (eller läs: jag :$) hade missat. Om man vann DM så åtog man sig att ställa upp för distriktet i SM :-O Annars blev det böter!!! :-O Jahopp! Det var bara att packa väskan någon månad senare för ytterligare en tur. Då fick vi dock både resa och boende betalt så vi kan väl inte klaga alltför mycket. Vi fick ju även se Eskilstuna... ;)

Där hade de ett lustigt system utan semifinaler och final utan bara ett gruppspel och där föll vi med en poäng (om jag inte minns fel). Surt... Men men ett sm-silver till samlingen... ;)

Prisutdelning på middagen

Pokalerna passade fint hemma hos mig och Lisa, tyckte vi :)

2 kommentarer:

  1. hahaha det här var den cup jag kommer ihåg. Mr Myagi do floorball eller vad var det vi hette?

    Grymt bra namn, tog halva cupen innan jag fattade vad vi hette och inser att jag förmodligen inte har det helt rätt än heller...

    Vadå, 02/03 spelade jag inte för något lag... ett försökte varva mig men jag var bättre som korpspelare ;)

    SvaraRadera
  2. Japp, Mr Miyagi do floorball hette vi. Detta underbara namn från Karate Kid :D

    Jag vill minnas att du fortfarande var licenserad -även fast du inte spelade för några. För du spelade under falskt namn i cupen vill jag också minnas. Blev jättenervös när vi hade någon domare som dömt dig tidigare.

    SvaraRadera