måndag 9 mars 2009

Memories -Student SM 2005

Lustigt nog är det sista student SM jag var i väg på det jag kommer ihåg minst ifrån. Jag minns dock det skämmiga namnet (jag redan nämnt) "Linköping Västra 2004". Åka fel redan i Linköping... Jag säger då det... ;) Uppsala var destinationen denna gången och vi klarade oss faktiskt utan felåkningar denna gång. Därför kunde vi ju inte ställa upp något mer år -vi hade inget namn ;)

Inför denna turneringen hade de tagit bort mix på stora mål! :-O Kris!!! Så vi fick helt enkelt (?) dra ihop ett herrlag och ett damlag. Inte det enklaste att få ihop tillräckligt med folk men efter några pinsamma samtal som gick ungefär så här:
"Hej, jag heter Astrid, jag känner NN. Han säger att du är duktig på innebandy och är student. Vill du med på student SM?!"
så fick vi faktiskt ihop två lag :)

Emtner, Foppa och Eric i sovrummet

Lill-Foppa, Olle, Eric, Hanna och Ozäta

Olle, Foppa, Slangen, Astrid

Damerna åkte upp med en tunn trupp och när sen Lotta skadade knät så blev det riktigt slitigt. Finalen spelade vi på 6 utespelare och det räckte tyvärr inte till mot ett Uppsalalag som till finalen plockade in nytt och utvilat folk! Pust! Men ett SM silver är ju inte det sämsta :) 

Åh så glada vi blev för silvret
(snygg kroppshållning flera av oss har...)

Herrarna gick det inte lika bra för men de hade grymt tufft motstånd redan i gruppen. Fick möta de blivande finalisterna redan där :S 

Det är faktiskt många saker som är lika student SM 2005 och sommerbandy 2009:
Målisarna: Rickard och Anna
Herrutespelarna: Foppa, Emtner, Håkan, Mogge
Damutespelarna: Jag, Lisa, Olivia
Hoppas dock att vi kan klå resultatet!

Som vanligt är det dock inte något innebandyrelaterat som är mitt bästa minne från denna cup utan det är Richard (inte vår målis) raggningsförsök på Lisa. Han blev så nervös så han sa kanske inte riktigt det han hade tänkt...
-"Du är så slampig" (Det var hans sätt att säga att hon var snygg tror vi)
-"Ehhh..."

-"Nej, alltså jag menar inte sååå, utan mer horig" (Där tycker han att han har räddat situationen :) )
-"Åhhh, ehhh, tack?!?"

Hmm, blev kanske inte så kul i skriven form... Man borde varit där ;)

Efter cupen blev det stressigt värre. Full fart hemåt för SOF-festival med dunkvin, 7nollor och korv med bröd resten av helgen :) Status på måndagen: Slutkörd!

5 kommentarer:

  1. Det var roligt även i skriven form :)

    Och ja... hållningen får vi nog jobba på lite till i sommar... så där kan vi ju inte se ut när vi tar emot våra medaljer!

    SvaraRadera
  2. Föresten, kan du ändra så att man kan lägga kommentar med bara namn och ev webadress också?

    Dels kan nog fler lägga kommentarer då :)
    Men om det inte är många som känner att de saknar möjligheten så gör det för mig för det är så jobbigt att logga in med mitt googlekonto hela tiden :)

    (CP-datorn gör att den processen tar flera minuter...)

    SvaraRadera
  3. Perfekt. Nu kan ju alla våra fans lägga kommentarer också så det inte bara blir du och jag Ass :)

    SvaraRadera