fredag 9 juli 2010

Dag 2 -Dagen att glömma?

Sportmässigt är det här väl dagen vi inte vill minnas. Usch! Platt fall direkt... Då hade vi teorin om att alla faktiskt inte haft flätor den första matchen för dagen (som vi haft dagen innan) och försökte åtgärda detta till nästa match: Utan resultat :(


Kanske bör tillägga att jag skriver om damlaget nu ;) Även om jag faktiskt försökte fläta Jonas hår...

Kanske hade festen dagen innan satt sina spår hos vissa...


Men Palle var precis som vanligt... :P


Blev en hel del innematcher (vilket vi gillade) men inte så många som vi önskade. Istället blev det spel på en hal och farlig plan och vi fick öknamnet: Svenskjävlar av domaren för att vi ifrågasatte om det verkligen skulle spelas ute... Charmig kille...


Herrarna plockade dock sina första segrar (när vi väl sparkat de inlånade och körde på bara ordinarie lag + tjejer ;) ) men damerna: Vad höll vi på med?! Tror inte vi vann en match... En oavgjord blev det nog, men uff... Nej...

Aja, efter dagen var slut hade vi i alla fall tagit oss vidare till slutspel allihopa ;)

Sen var det dags att ladda för kvällens aktiviteter: Trubadursång, grillmat och utgång



Ser ju knappt tjejerna för allt vin...

Trubaduren drog igång och vi åt och drack. Regnet öste ner precis som förra året... Men var det inte snäppet bättre förra året? Ja inte regnet då... Men resten... Kanske inbillning... Aja!

Vi fick besök av Thomas som jag då självklart trodde var ute efter kvinnlig fägring, men det visade sig att det var Rickard som vann hans hjärta ;)


Trots att det var pengar inblandade blev det ingen i vårt gäng som gick hem med Trubaduren men ryktet säger att han fick hugg i år :)

Skulle gärna lagt upp fler bilder men de flesta ser ut så här:


Jag har skrattat för mycket när jag försökt ta bilderna :D Men vem kan sitta still när Lisa kör Lipsillen, Hårte kör... ehhh... jag vet inte vad... och Thomas bara är sig själv! Så illa hade vi det nog inte ändå :)

Undrar om någon spelade in när jag, Lisa och Jonas sjöng Robin Hood?!? Borde ju inte ha gått att undgå så många gånger på rad som vi sjöng den... :P

Utgång och stackars Rhöös körde oss dit med 8 baksäteschaufförer. Det är inte det lättaste! Cred till henne och tack för skjutsen! :)

Här börjar det bli ännu suddigare än bilderna men jag kommer ihåg Tequila... Damn you boys! Alla ville visst inte åka hem utan tyckte det var en bra idé att gå från Stavern till Larvik -ja, det kan man ju också göra :)

Sammanfattning: Kvällen betydligt roligare än dagen :)

1 kommentar: