fredag 9 juli 2010

Dag 1 -Bonusmaterial

Ni började väl tro att jag glömt bort den här bloggen -men jag har bara vilat mig i bloggform :)

Känner inte helt att jag fick med allt från dag 1 när jag satt där och bakisbloggade på lördagsmorgonen så: Det kommer mera...

Jag tog först en shoppingtur med Olsen och Lill-Killen. Den sistnämnde hade ju glömt solglasögonen -så det skulle införskaffas. Tog bara några timmar innan han tappat bort de nya... De där ungdomarna alltså, ingen ordning på dom ;)

Handlade även en glasspaket och mötte upp de andra som pressat på stranden några timmar. Det hade varit mer sol än på bilden ska väl tilläggas :)


Några av oss försökte oss på strandtennis -utan större framgång... Frågan är dock om inte vissa mest spelade för att skjuta bort bollen mot snyggingar på stranden för att vara tvungna att gå och hämta den... ;)


Ja sen var det innebandydags och resultaten vet ni ju redan...

Det blev ju lite lustigt att inte åka med två "konkurrenskraftiga" lag. Herrarna hade ju ingen chans, det visste vi ju på förhand. Inget illa ment mot killarna som var med, men med fler tjejer än killar på plan så SKA vi ju inte ha en chans. Kul ändå att de få killarna som blev kvar efter alla avhopp ändå kände att de ville följa med -det är ju ändå en stor bit socialt i en sån här cup, så hoppas det var värt det för er :)

Lite synd bara att inte alla motståndare förstod att vi spelade med "en nödlösning" och satsade stenhårt, hade dryg attityd och blev allmänt... hmm... nja, jag ska väl inte skriva massa dumt i år igen :) Överlag var motståndarna mycket trevliga :) Jag undrar fortfarande vad de där blåa hade i dunken...

Hem för korv och fest :) Mycket dryckeslekar och flum:

Jonas vet hur en kakadua både låter och för sig: Ka Kaaaa Kaa Kaaaaaa


Jag fick lära mig att en orangutangs rörelser inte är att klia sig på brösten...

Rickard visade för första gången manliga sidor när han inte kunde klappa händerna och tänka samtidigt...

Foppa visade sina trevliga sidor och frös mig inte ute ;)

Lill-Killen lärde oss flaskleken:


Jonas var mycket koncentrerad när han skulle placera sitt kort... Men det var ett grymt straff att behöva dricka lika många klunkar som kort man rasat :S

Sen tänkte vi nog påbörja någon lek där man skulle ha ett kort i pannan och gissa högre lägre, men... Ja... Det blev ett kort...



Som sen blev fler kort...


Sen urartade det hela... :S



Nejdå... Vi är helt normala... För att inte tala om mogna ;)

Sen vill jag även bjuda på en stilstudie på soffdans till We no speak americano:





Haha :D Ni är då för snygga :D

Utgång sen ja. Galet varmt!!! Avslutar denna dag med en nöjd ABBA som tömt dansgolvet med sin sång ;) Vem är det som har filmerna på det? :P

2 kommentarer:

  1. Haha, skyll inte bara på stackars ABBA. Var de samlade krafterna av både Lisa och ABBA som tömde dansgolvet! Jag har en mycket vacker film ;)
    Beror på vem som betalar mest, de som inte vill ha det på nätet eller de som vill?! :)

    SvaraRadera
  2. Inte ofta ABBA tömmer dansgolv alltså... Inte Brittney heller... Men tillsammans är de... Ehhh... Starka?!? :)

    Vi får ha en insamling för att kunna köpa videon :)

    SvaraRadera