måndag 21 juni 2010

Uppladdning med Ass -Del 2

Mitt försök att vila mig i form i helgen tog slut nästintill direkt. Var på sommerfest med jobbet och på schemat stod midnattsfotboll, Sverige-Norge. Tävlingsmänniskan i mig visade sig vara ännu större efter alkoholintag så det blev ju match på liv och död ;) Här skulle vinnas!!! (Självklart vann ju Sverige också men det är inte poängen nu ;) )

Min inställning till denna enormt viktiga match som spelades i mörkret på något som mer liknade en äng än en fotbollsplan resulterade i granska kraftiga blåmärken och en otroligt sliten kropp. Inte hjälpte det till att knappt sova på hela helgen heller...

I alla fall var det ingen sprallig tjej fylld av energi som begav sig till gymmet idag... Dock har jag just nu en vadslagning angående träning och då är jag jävligt envis, så jag hade inget val. Tävlingsmänniska -nämnde jag det? :P

Till exempel så har min envishet i vadslagning gjort att jag gått en hel vinter i sandaler...

Väl framme på gymmet vände det dock! Jag har ju hört talas om "tjejkvällar" på gym, men jag har aldrig tidigare varit med om "allasnyggakillarihelalarvikkväll" på gymmet :-O

Note to self: Måndagar klockan halv sju, BRA träningstid!

Det var ett helt lag med gossar som jag skulle kunna gissa höll på med beachvolleyboll. Långa, slanka, vältränade, solbrända... Mmm.... Motivationshöjande! Det var ju bara att ta sikte på en av dom och börja löpa "efter"! Behöver jag nämna att jag satte rekord idag? ;)

Kanske vi kan ha något liknande för att få oss att löpa mer på cupen?! Ha en snygging vid varje mål: När det är dags för anfall så visar sig killen vid motståndarnas mål och vi får en snabb omställning uppåt. Om vi (mot förmodan ;) ) skulle tappa boll sen så får han gömma sig bakom sargen medan killen bakom vårt mål hoppar fram. Då skulle det nog jobbas hem ordentligt... Frågan är hur det blir med bolltittandet... ;)

Nejdå, seriöst så är jag faktiskt så laddad att jag inte behöver mer motivation för själva cupen :) Så otroligt spelsugen!!! Tagga nu! Inte långt kvar :)

P.S. Någon som har tips om hur man döljer blåmärken? Ja om man typ kanske råkat spela fotboll bara en vecka innan man ska på bröllop... :S Finns inte en chans att de hinner försvinna...

2 kommentarer:

  1. När jag jobbade på dagis hade vi en salva mot blåmärken. den är receptfri och finns på apoteket, Hirudoid. Den funkar bra - är till för ytliga blåmärken och åderbråck... de borde väl ha ngt liknande i Norge?

    SvaraRadera
  2. Ska kika ikväll! Tack för tipset :)

    SvaraRadera