måndag 16 februari 2009

Memories -Student SM 2003

För flera av oss är det ju inte den första cupen vi åker iväg på ihop så jag tänkte lägga upp några bilder och dra några minnen :) (Så som jag kommer ihåg det alltså ;) )

Året var som rubriken redan avslöjat 2003 när vi med lag på både stora och små mål for iväg mot Student SM i Uppsala. Magarna kurrade efter ett tag och vi bestämde oss för att stanna på McD vid Södertälje syd. Smidigt att stanna nära motorvägen och slippa åka in i stan tänkte vi... Som tur är(?) hade vi med oss Anna (då fanns det bara en Anna så inget R behövdes)  som bott i Södertälje flera år och hittade... Dock tycker jag personligen att Södertälje syd var fasligt likt Södertälje centrum... Men det kanske bara är jag ;) 

I alla fall så startade vi där en tradition. Nästa år döpte vi oss nämligen till just: Södertälje syd 2003. 2004 års felåkning (som ni kommer få höra mer om i ett annat inlägg) ledde sen till 2005 års namn osv. 

Johanna, Jonas och guiden Anna

Efter McD-besöket uttalade Johanna de ord som hon fått leva med länge. "Om det är kladdigt är det bara att suga av den"

Johanna och sugröret
-som var det hon egentligen pratade om

Väl framme packade vi upp madrasser och startade festandet -för det är ju inte bara innebandyn vi åker iväg för :) Tror detta var året med flest "sängroteringar". Dumt att sova på sin sängplats har jag hört... Personligen hade jag inte bytt luftmadrass mot liggunderlag på stengolv, men men... ;) Minns även en som snarkade så överjävligt... Vem var det?!? :S 

Lisa och Jag med de spruckna 7nollorna på madrassen
-så fint att vi båda har benen på snedden

Håkan och Emtner hade med sig en ballong från McD och verkar nöjda över det...

Dagen efter var det turneringsstart och det gick i alla fall riktigt bra för laget på stora mål. Kan det ha varit tack vare Hannas hejarramsor? "Heja LSIF kom igen *klapp klapp klapp*" 

Jag som back (mot min vilja)
-Lägg märke till Beccas pose framför mål :D

Linus kommer ju inte vara med i år men den här bilden är bara för bra för att inte läggas upp:

LSIF-Linus

Turneringen avslutade vi med gruppdans: SM-guld SM-guld SM-guld!!!

Segrarna på stora mål

11 kommentarer:

  1. Intressant läsning för mig som inte var med. Men nu måste ni väl ändå se en Hairy i Jonas!?! ;)
    Och snälla, kan vi inte kalla Anna R för Rhöös?

    Kul med kontinuerliga uppdateringar! =)

    SvaraRadera
  2. Ska försöka hålla mig till Rhöös i framtiden :) men jag lovar inget ;)

    SvaraRadera
  3. hahaha, tack får många skratt Astrid!

    Till mitt försvar; Södertälje är en metropol och då är det lätt att köra fel...

    Verkar vara inne att vricka fötterna. Hairy kunde dock spela finalen dagen efter. Själv var jag borta ett halvår. Orättvist.

    Men Jonas, se så fort jag fick bevis på att det inte var 2002 jag skadade mig. HA! Tack Astrid! :) Ibland bara ramlar bevisen rakt på en :)

    Och så Beccas position. Helt klart klockren. Genererade asgarv här :D

    SvaraRadera
  4. Men Jonas sa väl att det var 2003 som du skadade dig, Rhöös?

    SvaraRadera
  5. Tack för att du återigen visar denna vackra sida av mig...

    SvaraRadera
  6. Nope, han försökte dra till med 2002. Här är jag säker :)

    SvaraRadera
  7. Bra student-SM var det iaf. Jag vann pris för hårdast dragskott i skyttetävligen :)

    Till det roliga hör att jag timade in på några km/h före Håkan :) (så fick jag det sagt också)

    :P

    SvaraRadera
  8. Bland herrarna fick plats 1 till 3 pris men inte hos damerna... Men jag, som kom trea, är inte bitter för det nej... Åhnej...

    SvaraRadera
  9. Väldans snygga matchtröjor...

    SvaraRadera
  10. Jag fick ha Jerkers, var så nöjd!!! :)

    SvaraRadera