tisdag 17 februari 2009

Memories -Student SM 2002

Efter att ha drömt innebandy och student SM mest hela natten har jag kommit fram till att jag hade ett fel i mitt förra inlägg. Det var inte 2003 som "felåkningstraditionen" startade. Det var bara så att jag saknade digitala bilder för 2002 och fick för mig att 2003 var mitt första student SM. Har kikat på mina "analoga bilder" och får nu flashbacks från Karlstad 2002. 

Inte behövde vi kolla på någon vägbeskrivning. Hur svårt är det att hitta till Karlstad liksom? Ändå så lyckades vi i Karlskoga ta fel i en rondell och nästintill hamna i Filipstad. Fick stanna på en pizzeria och fråga efter vägen. När de hörde att vi var från Linköping och skulle till Karlstad så hånlog värmlänningarna och tyckte att vi var riktigt nötter som hade hamnat i deras håla. 

Det var i alla fall detta året som traditionen startade. Namnet för 2003 blev Karlskogarondellen 2002. 

Har för mig att det var detta året som domarna drog några citat...
"Jag har rätt att visa ut dig"
"Ett ord till och du åker ut"
*vissel* Frislag *teknar mot rumpan* -Värmlänningarna verkade ha egna domartecken. 

Mitt "värsta" minne var lunchen. Jag hade min dricka på brickan (inte i fickan som onda personer hävdar) men de i kassan missade att ta betalt för den. 
-Billigt, tyckte jag
-Kleptoman, tyckte de andra. Så efter det har jag varit kleptomanen i lagen... :S Alltid anklagad när något varit borta... Men alltid glada miner när jag hade extra bollar ;) 

Det bästa minnet är inte innebandyrelaterat utan det är att Färjestad piskade upp Modo i tre raka :D Mycket viktigt!

Resultatet för året blev ett SM silver. Inte så illa men vi ville ju ha mer. Så vi petade Foppa och året efter blev det guld ;) 

2 kommentarer: