tisdag 26 maj 2009

Uppladdning med Ass -del 3

Idag har jag jobbat undercover -allt för att luska ut så mycket som möjligt om motståndet till turneringen. Fick förövrigt för första gången i Larvik spela med en tröja med nummer -stort ;) Dessutom fick jag namn på -ännu större :P Synd bara att det inte var mitt namn utan "INLEID" :S (Inlånad på svenska alltså...)

Det var en uppvärmningsturnering, 3 mot 3 med målvakt, precis som på sommerbandyn, och jag spelade för Team Sommerbandy. De kommer spela i den andra gruppen i gul turnering och inte möta Kisa Dragons till en början. Idag var vi bara tre utespelare vilket ärligt talat blev lite jobbigt så det känns bra att vi kommer ha avbytare. 

Med i turneringen var också: 
Kveldssol Athletics (gamlingarna i Larvik Innebandy) som också de spelar i den andra gruppen i gul turnering. 
Team Palmekysten (också folk från Larvik Innebandy) som ställer upp som regerande mästare i röd turnering i år. 
Sportsklubben 0-17 som är nykomling i röd turnering i år.
Elektro TT som även de är nykomlingar i röd turnering.

Bland nykomlingarna var det Sportsklubben som överraskade mest och tog en tredjeplats. Team Palmekysten har långt ifrån fjolårets form -ska de hinna hitta den igen?! De slapp i alla fall sistaplatsen som gick till Elektro TT som inte lyckades få någon vinst denna gång. 

Allt avgjordes i den sista matchen (det var dock inte slutspel utan bara alla möter alla) när vi mötte gamlingarna. Mycket prestige... Mycket ära... Men hmpf... Gamlingarna hade det fortfarande och gick ifrån turneringen med segern. Frågan är om de kommer orka med hettan i Stavern och så många matcher :P Team Sommerbandy kommer då ha fått förstärkning och fler spelare men på pappret ser Kisa Dragons starkast ut -än så länge ;) 

Men det känns inte helt hundra för mig just nu alltså... Två uppvärmningsturneringar och två andraplatser... :S Vi säger väl att jag sparar mig tills när det gäller... ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar