lördag 16 maj 2009

Förturnering

Vi behövde samla laget inför sommerbandy som faktiskt går av stapeln om bara 5 veckor. Herregud vad tiden går fort!
Och om man ska samla ett gäng innebandytokar så är väl det bästa en jäkla massa matcher och sen lagfest?

Turneringen var en liten privat plojturnering som gav lite LSIF känsla. Måste säga att jag saknar den turneringen. Varför spela på "riktigt" egentligen? Men men, åter till ämnet. Det var förståss en herrturnering, svårt att hitta mixed eller damturneringar faktiskt... men vi fick anmäla oss ändå.

Vi kom till hallen med åtta utespelare och en målvakt. Hälften tjejer och hälften killar och så förståss super-Anna i målet. Så vi var ju fler damer än herrar. Men man ska inte se sig som uträknade för det. För vi är ju inte vilka damer och herrar som helst utan Kisa Dragons och Hjortkvarn Hillibillis är att räkna med! Däremot måste vi nog börja träna lite så vi orkar... men, men... första matchen gick ju riktigt bra. Det gjorde den andra också så efter två raka med endast fem minuter vila emellan stod vi med två segrar. Kunde ju bara sluta bra. Men sen åkte vi på en förlust i tredje.

Vi glömde bort att försvara oss (obs, bilden och texten hör inte ihop :))och var nog allmänt trötta på det så det gick fullständigt åt skogen. Här inser vi också att ränderna aldrig går ur och det tjafsas och gnälls lite som vanligt. MEN, trots en urkass tredje match vann vi gruppen och fick möta våra övermän igen, i semifinal.

Den här gången tog vi oss i kragen och gick ut och spelade lite innebandy. Målrikaste matchen tror jag att det blev. Riktigt skönt!


Finalen var tung. Vi kämpade hårt men det räckte inte. En andraplats till oss. Första platsen gick till några kända ansikten från LSIF. (Team Bjorn fick ta hem vinsten.) Men nu har vi känt på hur det känns att komma tvåa. I sommerbandy testar vi nåt nytt :)

Turneringen är avklarad så det är bara festen kvar :)

Hoppas alla hade lika skoj som jag. Skönt att lira lite innebandy igen, fast på det gamla goa sättet :)
Bra försmak för sommerbandy, även om det förmodligen inte är i närheten... förstår att ni kommer hugga på mig nu när jag skrev så här, men det är ok. Det var iaf sommar och det var bandy och det var riktigt skoj!

Nu får vi ha det gött i solen i fem veckor till, sen smäller det :)

Nu, lagfest!!! (eller, iaf då...när jag skrev det här inlägget... nu när jag äntligen lyckades pubicera är festen förbi... ligger seg i sängen och minns killen på kebaben som fick bli kvällens sista minne... tur vi festar med mer klass ;) )

4 kommentarer:

  1. Skönt att det inte bara är jag som spelar med tungan och munnen :)

    SvaraRadera
  2. Vicka på rumpanfinten kan slänga sig i väggen! Man kommer jäkligt långt med bara mun och tungrörelser... han var ju så gott som uppfintad på läktaren ;)

    SvaraRadera
  3. Om jag inte minns helt fel så var det efter den finten på bilden som Anna kutade rakt in i han i rött... Det måste varit för att han blev helt paralyserad och inte kunde flytta sig! =D

    SvaraRadera
  4. haha... ja, jag drämmde till honom rätt bra med klubban i skallen också... stackars kille, "he didn't know what hit him" som det så fint heter ;)

    SvaraRadera